Bram-Down-Under.reismee.nl

@ Christchurch (New Zealand)

Heej heej, daar ben ik weer!

En.. heeft iedereen de carnaval overleeft?!

Ik hier in ieder geval gelukkig wel :p

Het noordelijke eiland had ik snel verlaten, aangezien het weer te slecht was voor verschillende activiteiten. Hopelijk is het weer wat beter als ik over een tijdje weer terug ben op het noordelijke eiland!

Mijn eerste stop op het zuidelijke eiland was Nelson, vanuit daar heb ik een dagtrip geboekt naar Abel Tasman. Een national park in het noordelijkste puntje van het zuidereiland. Een boottocht langs de prachtig mooie stranden en daarna een flinke wandeling langs de kustlijn.

De volgende stop was Greymouth, hier hebben we een bezoekje gebracht aan de plaatselijke brouwer, die overigens onderdeel is van Heiniken. Daar de nodige biersoorten geproefd en daarna de kroeg in waar een bbq op ons stond te wachten.

Hier in Nieuw Zeeland zie je trouwens bijna meer Nederlands bier dan locaal bier!

De volgende stop langs de westkust was Frans Jozef, hier is een glacier te vinden. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat heb ik deze glacier beklommen, wat een superervaring was!

Hoe hoger we de glacier op klommen, hoe mooier de vormen en kleuren van het ijs werden en hoe lastiger het werd om je er door heen te werken!

Na Frans Jozef ben ik verder gereisd naar Queenstown, de adrenaline capital of the world!

Hier moest ik dus wel weer iets mee gaan maken na mn skydive en bungy jump en dat is me zeker gelukt! De Canyon Swing is een 109 metershoge swing, waar je eerst een freefall maakt en daarna met 150 km p/u over de rivier swingt! Echt weer een scary ervaring maar zeker de moeite waard!!

Vervolgens ben ik naar Dunedin gereisd. Waar ik de Cadbury chocolade fabriek heb bezocht! Wel leuk om een kinderdroom uit te laten komen, zeker omdat ze veel items van de film 'Sjaakie in de chocolade fabriek' hadden nagemaakt!! Ik mocht er helaas geen foto's van maken :(

Na Dunedin ben ik naar Christchurch gereisd waar ik tijdens een tussenstop 10 minuten heb staan staren naar allerlei nederlandse lekkernijen die ik alweer bijna 6 maanden niet heb gezien!

Van mn zeer gevulde backpackers portemonnee (was dat maar waar) toch maar wat speculaasjes gekocht :)

Nu hier in Christchurch weer wat oude bekenden tegengekomen, dus dat is wel weer gezellig!

Ik heb eindelijk de uitslag van de quiz bepaald... hij is te vinden als reactie op het verhaal 'Bram in Australie Quiz'. De prijzen zijn onderweg ;)

Bye bye!

Great times @ New Zealand

Hee luitjes!

Inmiddels ben ik al weer een aantal dagen in Nieuw Zeeland aan het rondreizen, wat me erg goed bevalt!!

Na een aantal weken te gewerkt te hebben in en rond Melbourne ben ik vertrokken naar Nieuw Zeeland. Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad tijdens mijn werk! Aangezien ik vrij ver van de stad woonde, was ik zo'n beetje de hele dag bezig met mn werk. Ook had een fiets gekocht, omdat ik 's avonds de laatste bus mistte. Later kreeg ik een auto van de zaak wat erg relax was, zeker omdat ik wat verder weg woonde!

Ik heb het echt super naar mn zin gehad met mn team (allemaal backpackers), de roadtrips waren erg leuk en ik ben gelukkig niet in een bushfire terecht gekomen. Een ander team was namelijk omringt door de vuurzeeën en kon geen kant uit!

In Victoria (de state in het zuidoosten) was het nogal een rampsituatie met de bushfires, maar wees gerust.. ik zit dus alweer veilig in Nieuw Zeeland.

Naast het werk was er natuurlijk ook tijd voor wat leuke dingen in het weekend.

Zo heb ik de finale van de Austalian Open (tennis) gezien op een scherm op een groot plein, met duizenden andere toeschouwers.

Ook ben ik naar een reggae festival geweest waar de zoon van Bob Marley, UB40, Shaggy en nog vele anderen optraden!!

Na Sydney, was er in Melbourne ook een groots free festival op de dag voordat ik wegging. Dus daar heb ik me ook weer super vermaakt!

Naast al het ge-werk en gefeest heb ik ook nog wat van de prachtige natuur gezien in Victoria, namelijk The Great Ocean Road. Deze weg langs de kustlijn is zeer mooi om te zien! Vele verschillende landschappen die je tegenkomt en de toeristische trekpleister, de twaalf apostelen.

In Nieuw Zeeland ben ik in Auckland geland, deze stad ligt in het noorden van het noordelijke eiland (zie tapblad 'kaart'). Vanuit hier heb ik een bus geboekt waarmee ik beide eilanden geheel ga verkennen.

Op dit moment ben ik naar het zuidelijke eiland aan het reizen. Onderweg ben ik gestop op verschillende wonderbaarlijke plekken. De natuur hier in Nieuw Zeeland is echt fantastisch mooi, daarnaast kom je hier vele mud pools tegen. Dit zijn bronnen waar dampende gassen uit de aardbodem naar boven komen. Ook heb ik een geiser gezien die een metershoge waterstraal de lucht in schoot.

Daarnaast heb ik een champagnepool gezien, ook dit meer wordt verwarmt door gassen in de aarde, waardoor een heel stuk natuur staat te stomen, te pruttelen, te koken en te stinken.. erg bizar!

Erg benieuwd ben ik naar alles wat ik hier in Nieuw Zeeland nog tegen ga komen, maar als ik de verhalen mag geloven moet het hier echt nog mooier zijn dan wat ik tot nu toe allemaal al gezien heb!

Alaaf alaaf alaaf.. en tot snel maar weer!

ps: mijn telefoonnummer in New Zealand is +642102464466 of 00642102464466

@ Melbourne

Hee allemaal!!

Na oud en nieuw ben ik nog een tijdje in Sydney gebleven om een baan te vinden en een vaste woonplaats voor mn laatste weken in Australië.

In Sydney was dat heel erg lastig, dus besloot ik verder te reizen naar Melbourne.

In Sydney vele mensen tegengekomen die ik tijdens mn travels langs de oostkust heb leren kennen.

Daarnaast heb ik ook veel afscheid van mensen moeten nemen aangezien ze naar huis gingen of een in een andere richting gingen reizen. Elke dag dus weer reden voor een (afscheids)feestje!!

Mijn eigen afscheidsfeestje in Sydney was meer dan geslaagd. De halve binnenstad was omgebouwd voor een free festival, waar The Cat Empire optrad (mijn favo band uit aussie) en vele goede DJ's de nacht afsloten!

Tien minuten nadat ik in Melbourne was gearriveerd had ik mijn eerste sollicitatiegesprek al gefixt, daarna nog 3 gesprekken meer.. gekozen voor de leukste baan waar ik afgelopen week training heb gehad en maandag zal starten.

Ik werk als salesperson voor een bedrijf dat groene stroom verkoopt, mijn taak is om mensen lastig te vallen aan hun deur en ze te overtuigen dat ze door mij geld gaan besparen in de toekomst!

Ik ben benieuwd of ik er een beetje goed in zal zijn, zoja betekend dat een erg royaal inkomen voor een backpacker!

Ook heb ik onderdak gevonden, ik woon nu in een huis in een suburb. Het is een uurtje reizen naar de stad en naar mn werk, maar dan heb ik wel zeer goedkope accommodatie en een heel huis voor mezelf alleen!! (in de andere kamers zitten nog geen mensen)

Dus heb nu een beetje een ander leven dan het hostel-leven, waar je vaak met 6 of meer mensen op 1 kamer slaapt. Op dit moment vind ik het wel relaxed om een beetje een vaste plek voor mezelf heb. Vanaf medio februari ben ik namelijk weer volop aan het reizen.

Al ga ik in mijn eerste werkweek direct op roadtrip, om wat meer geld te verdienen en wat nieuwe mensen te leren kennen, waar ik erg veel zin in heb!

Tot zover weer.. uit het prachtige Australië!

Bye Bye!

Happy new year!!

Happy new year everybody!!

Ik wens ieder al het beste voor 2009! Mijn voornemen is om er weer een onvergetelijk jaar van te maken! En dat gaat waarschijnlijk helemaal goed komen tijdens mn travels!

Vanuit Surfers Paradise ben ik dus naar Sydney vertrokken. Op de dag van kerstavond aangekomen in een superleuk hostel. Daar vele nieuwe mensen leren kennen en met zn alle genoten van een heerlijk kerstdiner!

Het hostel had het allemaal superleuk geregeld met een top avondprogramma, waar ik zelf ook nog deel van uit maakte: de chippendales hadden namelijk afgebeld.. dus tja.. ik moest wel

Tongue out

Eerste kerstdag ben ik naar een festival gegaan op Bonday Beach, een van de stranden in Sydney. Daar een heerlijk kerstdagje gehad met een strakblauwe sky en 32 graden, heel apart! De dagen erna heb ik voornamelijk iedereen opgezocht die ik in het noorden heb leren kennen, erg gezellig om iedereen weer te zien!!

Na kerst ben ik samen met Charles naar de Blue Mountains gegaan, een erg mooie en relaxte omgeving om even lekker bij te komen van de kerstdagen! Helaas was er iets verkeerd gegaan met mn boeking, maar gelukkig wist ik terug in Sydney nog net optijd een hostel in te sneaken om vervolgens ergens op de grond te slapen.. alles beter dan buiten tussen de zwervers dacht ik. (in Sydney is echt alles propvol geboekt).

Op oudjaarsdag om 7 uur opgestaan om een plaatsje te veroveren in de Botanic Gardens met een super uitzicht op de Opera House en de Brug waar het vuurwerk spektakel te beleven is! Het vuurwerk was echt supergeweldig om mee te maken!! Iedereen ging echt helemaal uit zn dak toen de kilo's zwavel de lucht in schoten! Daarna de stad ingegaan om het nieuwe jaar uitbundig te vieren, erg gezellig!

Nu ben ik op zoek naar werk en wat goedkope accommodatie, in Sydney of misschien in Melbourne..

All the best in 2009 vanuit Sydney!! xxx

Having the time of my life!

Na Airlie Beach ben ik samen met Tiiu naar Rainbow Beach gereisd.

Daar hebben we 2 dagen gesurft.

De golven waren niet optimaal, maar Tiiu kon me wel een beginners lesje geven aangezien zij al wat vaker heeft gesurft in dr leven.

Erg leuk om te doen.. en erg intensief ook!

Daarna zijn we naar Fraiser Island gegaan.

Een groep van 22 personen in 2 jeeps, 18 dames en 4 heren, dus dat was wel gezellig!

In mijn Jeep zaten slechts 3 mensen boven de 21 die de jeep dus mochten besturen.. dat betekende veel km's voor mij.. echt superleuk om met zo'n grote jeep over het strand te crossen!!

Het strand is zeg maar de high-way (+ landingsbaan) op het eiland en dan heb je nog landwegen om naar verschillende bezienswaardigheden te gaan.

Het Lake in het midden van het eiland was voor mij wel t hoogtepunt, ik zou wel kunnen wonen als t mogelijk was!

Terug op het vaste land heb ik sinterklaas gevierd.. pepernoten hadden we niet, maar bier voldeed opzich ook best goed. Zelfs was de sint naar Aussie gekomen om mijn schoen te vullen met een zakje waspoeder en gedichtje :)

De volgende stop was Moorichidorne (of zoiets), daar 2 dagen gesurft.. erg goede surf daar!

Daarna een klein weekje in Brisbane verbleven, de eerste grote stad die ik niet voorbij vloog tijdens mn travels! Daar een aantal zaken kunnen regelen en een leuk kerstcadeautje voor mezelf gekocht (mini laptopje, erg relax tijdens het reizen moet ik zeggen!!).

In Brisbane ook nog een cursusje salsa dansen gehad van mn persoonlijke lerares, al heb ik nog wel wat meer lessen nodig ben ik bang :s

Daarna naar Surfers Paradise, het Las Vegas van aussie.. Daar een autootje gehuurd en voor t eerst in mn leven een echte waterval bewonderd!

Owja ik was hier alweer een tijdje alleen aan t reizen, nja 'alleen'.. in elk hostel of elke plaats kom je wel weer bekenden tegen.. dus dan ga je daar mee op pad.

Met mn autootje naar t zuiden gereden (Byron bay), waar ik Charles zou ontmoeten.. we konden beide geen accommodatie vinden, dus dan maar slapen in de auto..

Gellukig heb ik maar 1 slapeloze nacht naast snurkende Charles in de auto gelegen, voor de rest wat gratis accommodatie geregeld bij bekenden!

Vanuit Byron Bay nog een dagtrip gedaan naar het hippie plaatsje Nimbin, wat weer een geslaagde dag was!

Na Byron bay weer een stukje terug naar het noorden gereden (Surfers Paradise) hier heb ik wat gratis accommodatie kunnen regelen, wat mn budget wel kan gebruiken op het moment!!

Voor de rest heb ik mn kerst en oud en nieuw accomodatie gelukkig kunnen boeken in Sydney. Daar is zo'n beetje iedereen die ik heb leren kennen rond de feestdagen, dat moet dus wel gezellig worden!

Ook heb ik een vliegticket naar Nieuw Zeeland geboekt! Daar ben ik van 10 februari tot 12 maart, dan anderhalf weekje in en rond Brisbane (Australie) en heb mn vlucht naar Thailand vervroegd naar 24 maart om daar wat langer te kunnen rondreizen!

Ik kom nog alltijd op 18 april terug naar NL!

Bali stond ook op mn planning, maar de tijd en mn geld laat dat helaas niet toe.. maargoed heb ik iig nog een reden om hier terug te komen ;)

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op mn site!! Verder een hele fijne kerst gewenst en een wonderfull 2009!!

Doe je ding, doe je dansje en grijp in 2009 je kansje, zou ik zeggen ;)

Back 'home'

Hee luitjes!

Back home.. dat is waar ik nu ben! Alweer een aantal dagen aan het vertoeven in Airlie Beach (waar Andrew woont).

In Cairns heb ik een busticket gekocht, waarmee ik binnen 6 maanden in Melbourne moet zijn. Tussentijds mag ik zo vaak als ik wil uit de bus springen, zodat ik alle leuke spots aan de oostkust kan verkennen.

Samen met Tiiu en Jonneke, twee nederlandse dames, ben ik als eerste naar Mission Beach gereisd. Een dagje een mountainbike gehuurt, wat na een verkeerde afslag een erg avontuurlijke en lastige bergbeklimming werd.. erg leuk!!

De volgende stop was Townsville, vanuit daar zijn we naar Magnetic Island gegaan, een prachtig eiland met mooie strandjes. Ook hebben we daar een bushwalk gedaan en een koala met baby van zeer dichtbij bewonderd, echt superschattig!!

Met pijn en moeite het mooie eiland verlaten en samen met Tiiu doorgereisd naar Airlie Beach. Een paar nachtjes bij Andrew blijven slapen, daar heerlijk bijgekomen van alles en vaak gezellig muziek gemaakt met z'n drieen!

Nog een paar daagies in een hostel verbleven en op het moment heb ik mn eigen Van!! (busje) Echt supergaaf om een beetje rond te cruisen in mn Wicked Van en 's ochtends om 6 uur door de politie te worden gewekt (omdat het illegaal is om in je Van te slapen) :D :D

Helaas komen mn Canadees / duitse vrienden binnekort weer terug van de hun sailingtrip en zullen ze hun Van wel weer terugwillen

Frown

Ik heb het echt weer super naar mn zin in Airlie Beach, veel mensen die in het zelfde tempo reizen kom je weer tegen en soms zitten we dan ook met 10 a 20 man te BBQ'en aan de kustlijn hierzo!

Zondag vertrek ik naar Rainbow Beach om daar een aantal dagen Fraiser Island met een Jeep te gaan verkennen.

Ik heb het nog altijd onwijs naar mn zin hierzo, elke nieuwe dag hierzo is er weer een om niet te vergeten!

Het zonnetje schijnt nog altijd lekker, heb wel wat dagen van tegen de 40 graden gehad, maar die kom je makkelijk door in en rond een zwembad of de zee!

Het is ook echt raar dat hier de winkels vol liggen met kerstspullen terwijl het buiten zo'n weer is haha.

In nederland sneeuwt het al heb ik gehoord, dus moet ik het maken van een sneeuwpop dit jaar helaas missen

Tongue out

Catch ya later, see u in the south (zoals ik hier de meeste lui gedag zeg) !!

Living my dream!!

G'day everybody

Alweer ruim een week aan het vertoeven in Cairns, wat me erg goed bevalt!!

Afgelopen vrijdag wezen Raften op de Tally River. Een erg wilde rivier, die we met 8 persoons ruberbootjes probeerde te bevaren..

Ook mochten we zwemmen door een van de rapids, nouja.. zwemmen, het was meer een 'hoe verdrink ik' ervaring.. maar je moet alles meemaken he!

Zaterdag op een partybus gestapt om het uitgaansleven in Cairns te leren kennen: leuke kroegen, leuke activiteiten en erg leuke mensen leren kennen!

Zondag brak richting de bungy-stellage, samen met Julia (Zweedse dame die ik de dag ervoor had leren kennen) Van 50 meter hoog gesprongen met beneden een frisse duik in het water, althans mijn hoofd dan.. Daarna was ik meteen weer fit! Echt een superleuk dagje en er weer een superervaring bij!

Maandag naar Cape Tribulation. Deze jungle/rainforest ligt ten noorden van Cairns (zie kaart op deze site als je geinteresseerd bent).

Onderweg in een boot gesprongen om wat crocodillen te spotten en een bushwalk gedaan!

In cape heerlijk tot rust gekomen in een geweldig resort.. een dagje wezen mountainbiken met Marine en twee meiden uit Canada. Erg intensief aangezien het er nogal stijl is allemaal!

Aan het eind van deze week ben ik naar de Great Barrier Reef gevaren om te gaan duiken! Een heerlijk dagje op de boot, weer lekker wat tintjes erbij!! Daarna het water in met duikers-outfit.. Dat was echt super om te doen.. heerlijk om je vrij door het water te bewegen en supergave dingen gezien zoals Nemo, Turtles, Zeekomkommers en vele andere indrukwekkende vissen en koraal.

Als ik in Thailand genoeg tijd heb, probeer ik daar misschien cheap mn paddy te halen!

Dit weekend heb ik me uitstekend vermaakt met alle mensen die ik afgelopen week heb leren kennen. Morgen (maandag 17 nov) stap ik op de bus richting het zuiden..

Marine laat ik hierzo achter, die zie ik misschien nog ooit eens in het zuiden..

Een heerlijke tijd gehad hier in Cairns.. I'm really living my dream! Backpacken is gewoon geweldig!!

In het zwoele noorden...

Hee luitjes!!

Alweer anderhalve week vakantie aan t vieren na mn laatste werkdag, wat weer erg goed bevalt kan ik wel zeggen!

De laatste werkdag erg leuk afgesloten met mn baas en collega's, daarna de stad onveilig gemaakt.. (helaas had ik geen fototoestel bij tijdens 'the wet (no)t-shirt party'..)

De dag erna verjaardags feest van Bianca met thema 'Punk'. Drew en Bianca, die iets te diep in t glaasje had gekeken, traden op.. dus dat was erg grappig! Themafeestjes.. daar hou ik wel van zoals jullie wel weten.. dus dat was een erg leuk avondje!

De week erop heb ik dan eindelijk de whitsunday-cruise gedaan.. samen met zo'n 20 andere backpackers op een mooi zeilschip de whitsunday eilanden verkennen.

Een superleuke trip! De eerste dag de verjaardag van onze schipper gevierd, samen met lui van een andere boot op een mooi resort op een van de eilanden..

De schipper kreeg een spectaculaire striptease-shop van onze co-schipper, verder leuke 'boot versus boot' spellekes gedaan!

Terug op de boot had ik het sfeertje wat verhoogd met de verschillende drankspelletjes die voor mij 3 jaar geleden zijn overgewaait uit Australie! 's Nachts een tijd lang op het dek gelegen, duizende sterren waren te zien en de vallende sterren vliegen om je oren tijdens zo'n heldere nacht!! Ook was de melkweg supergoed te zien, amazing night!!

De volgende dag naar Whitheaven-beach, een van de top 3 stranden op deze planeet! Geweldig zand, superwit: sneeuw, poeder.. lastig te omschrijven maar echt een natuurwonder! De zee superblauw.. een heerlijk ochtendje strand met vele strandspellen en veel geauwehoer natuurlijk!

Het was een erg goede dag om te zeilen, dus konden we snel naar een zeer mooie plek om te snorkelen. Al snel kwam Elvis, een 1,5 meter lange vis, ons gedag zeggen voor een knuffel van wat menselijk schoon. Super mooie vissen, echt duizenden! En erg mooi koraal! 's Avonds feestje op de boot en wat nieuwe spelletjes van de crew geleerd!

De volgende dag terug naar het vaste land en met zn alle de kroegen in waar ieder was verkleed in Halloween-style, een super avondje stappen kan weer op de teller!

De volgende dag zijn we naar een festival gegaan, samen met 2 fransen gasten die we eerder hadden leren kennen. Weer een top festival met erg veel inspiratie van de bezoekers. Samen met drew heb ik de muziek verzorgd tijdens en na het heerlijke eten. En 's Avonds ging het volume open op de main stage! Natuurlijk weer de zon zien opkomen, snel de creek in gesprongen en helaas vroeg terug naar huis want Drew had een afspraak..

Na het weekend hebben Marine en ik onze spullen bij elkaar geraapt en zijn we vertrokken naar Cairns. We hadden een goedkope lift kunnen regelen via de erg handige notitieborden hierzo. Samen met Craig, een wat oudere Australische man, de auto ingesprongen richting het noordoostelijke puntje van Australie.

Craig had erg veel interrestante gespreksstof tijdens de lange reis.. dus we verveelde ons geen moment. Een stop in Townsville voor sightseeing en later gegeten en heerlijk gezwommen in Rolling Stone.

Nu de tweede dag in Cairns, erg tropisch warm weer. Genoeg leuke dingen te doen hier, dus zal ik binnekort wel weer wat te vertellen hebben op mn site!

Verder heb ik mijn terugreis geboekt: 31 maart vlieg ik naar Bangkok en na ruim twee weken vakantie in Thailand kom ik zaterdag 18 april aan in Amsterdam!

In februari probeer ik in Tasmanie of Nieuw Zeeland te zijn en in maart in Bali. Maargoed, niets staat vast totdat je je tickets boekt!

Groetekes uit t erg warme Cairns!