Bram-Down-Under.reismee.nl

Great times @ New Zealand

Hee luitjes!

Inmiddels ben ik al weer een aantal dagen in Nieuw Zeeland aan het rondreizen, wat me erg goed bevalt!!

Na een aantal weken te gewerkt te hebben in en rond Melbourne ben ik vertrokken naar Nieuw Zeeland. Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad tijdens mijn werk! Aangezien ik vrij ver van de stad woonde, was ik zo'n beetje de hele dag bezig met mn werk. Ook had een fiets gekocht, omdat ik 's avonds de laatste bus mistte. Later kreeg ik een auto van de zaak wat erg relax was, zeker omdat ik wat verder weg woonde!

Ik heb het echt super naar mn zin gehad met mn team (allemaal backpackers), de roadtrips waren erg leuk en ik ben gelukkig niet in een bushfire terecht gekomen. Een ander team was namelijk omringt door de vuurzeeën en kon geen kant uit!

In Victoria (de state in het zuidoosten) was het nogal een rampsituatie met de bushfires, maar wees gerust.. ik zit dus alweer veilig in Nieuw Zeeland.

Naast het werk was er natuurlijk ook tijd voor wat leuke dingen in het weekend.

Zo heb ik de finale van de Austalian Open (tennis) gezien op een scherm op een groot plein, met duizenden andere toeschouwers.

Ook ben ik naar een reggae festival geweest waar de zoon van Bob Marley, UB40, Shaggy en nog vele anderen optraden!!

Na Sydney, was er in Melbourne ook een groots free festival op de dag voordat ik wegging. Dus daar heb ik me ook weer super vermaakt!

Naast al het ge-werk en gefeest heb ik ook nog wat van de prachtige natuur gezien in Victoria, namelijk The Great Ocean Road. Deze weg langs de kustlijn is zeer mooi om te zien! Vele verschillende landschappen die je tegenkomt en de toeristische trekpleister, de twaalf apostelen.

In Nieuw Zeeland ben ik in Auckland geland, deze stad ligt in het noorden van het noordelijke eiland (zie tapblad 'kaart'). Vanuit hier heb ik een bus geboekt waarmee ik beide eilanden geheel ga verkennen.

Op dit moment ben ik naar het zuidelijke eiland aan het reizen. Onderweg ben ik gestop op verschillende wonderbaarlijke plekken. De natuur hier in Nieuw Zeeland is echt fantastisch mooi, daarnaast kom je hier vele mud pools tegen. Dit zijn bronnen waar dampende gassen uit de aardbodem naar boven komen. Ook heb ik een geiser gezien die een metershoge waterstraal de lucht in schoot.

Daarnaast heb ik een champagnepool gezien, ook dit meer wordt verwarmt door gassen in de aarde, waardoor een heel stuk natuur staat te stomen, te pruttelen, te koken en te stinken.. erg bizar!

Erg benieuwd ben ik naar alles wat ik hier in Nieuw Zeeland nog tegen ga komen, maar als ik de verhalen mag geloven moet het hier echt nog mooier zijn dan wat ik tot nu toe allemaal al gezien heb!

Alaaf alaaf alaaf.. en tot snel maar weer!

ps: mijn telefoonnummer in New Zealand is +642102464466 of 00642102464466

Reacties

Reacties

Hurmpeace...

ey mate,
sooooo dat is nou pas een echte waterval, mooi man...
nou veel pelzier dara nog en evrbrand je billetjes niet aan een geizer he,
tjow tjow xx Hurm

Marleeas

Maar wij hebben hier lekker bijna carnaval....PUH!

Gijs

ook al spuiten ze daar water metershoog de lucht in, der is maar 1 echte GIJSer

lenny

mooie foto's!!!!! veel plezier verder! pas goed op jezelf!
Xx

Sanne

Wouw!! Echt supermooie foto's! Tis echt prachtig daar!!! En ik probeer je al de hele tijd een sms te sturen, maar kom er niet door!! Ik blijf volhouden en hoop dat je m nog ontvangt! Dikke kuss, ps. check je mail!

mama en Renze.

Ja wij gaan carnaval vieren. Renze is zelfs lid geworden van auzum.
Als ik alles zo hoor en zie ben ik benieuwd wanneer wij eens die kant op gaan, want dat het de moeite waard is, is wel duidelijk. doei.

RoyL

Hey man te relaxt daar is het gewoon festival seizoen grrrr daar moeten we hier nog lang op wachten... te lang. Achja hou me hier ook wel warm ;)

cheerio

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!