Bram-Down-Under.reismee.nl

Zuid Amerika 3!!

Na wat bijzondere en rustgevende dagen in Salento, was het tijd voor Cali: de stad van de Salsa!

In Cali deelgenomen aan verschillende salsa-classes, erg leuk! En de salsa natuurlijk ook in praktijk gebracht in de vele ‘salsa-clubs’. Dit was erg leuk, zeker omdat Halloween ook gevierd werd tijdens mijn verblijf in Cali.

Vervolgens naar Popayan gereisd: la ciudad blanca (de witte stad, gezien haar vele wit gekleurde gebouwen). In Popayan een dagje ge-couchsurfed met wat lokale studenten, die me een rondleiding gaven door hun stad.

Vanuit Popayan (zuid Colombia) naar Quito gereisd, de hoofdstad van Ecuador. In Quito Veronica opgezocht, Veronica heb ik eerder leren kennen in Colombia.

Met Veronica een ‘Quito-tour’ gedaan en vervolgens samen naar Banos gereisd. In Banos een bungyjump gedaan en een ‘superman’ welke gebouwd zijn in de prachtige valei.

Vanuit Banos naar Tena gereisd, into the Amazones! Hier wat dagen samen met mijn indiaanse gids de jungle ingetrokken: tubing, jungle museum, chocolade museum en heerlijk lokaal eten!

Na Tena terug naar Quito, waar ik de ‘ciudad mitad del mundo’ (centre point of the world) samen met Veronica en haar nichtje heb bezocht.

Vervolgens naar het noorden gereisd: Cotachaci en het prachtige Laguna de Cuicocha.

Terug in Quito wat geoefend met 'tracking' op grotere hoogte op een vulkaan. Ook wat paardgereden aldaar. Daarnaast nog de voetbalwedstrijd Ecuador – Peru bezocht!

Vervolgens Cotopaxi beklommen: de hoogste actieve vulkaan op aarde (5897 meter). Eén ding is zeker: zo’n beklimming doe ik nooit meer zonder voldoende voorbereiding. Maar... ik heb de top bereikt! Ik denk dat ik voor de laatste 20 meter ongeveer 30 minuten nodig heb gehad. En dan overdrijf ik niet!

Eenmaal boven, 20 minuten nodig gehad om op adem te komen en vervolgens genoten van het geweldige uitzicht en de zonsopkomst (we begonnen ’s nachts rond 12 uur met klimmen om rond 6 uur ’s ochtens de top te bereiken).

Cotopaxi: een geweldige ervaring en weer iets van mijn ‘bucket list’ kunnen wegstrepen!!

Na Cotopaxi richting Cusco (met een S, niet met een Z zoals de europeanen het schrijven) gereisd waar ik momenteel ben (zuid Peru). Ook hier is het geweldig mooi, maar dat later!