Bram-Down-Under.reismee.nl

Zuid Amerika!!

Ola amigo's!


Na bijna twee weken van huis te zijn, kan ik jullie mededelen dat het reizen wederom geweldig is!

De zon, de zee, het strand, de mensen, de prachtige cultuur, de 'things to do' en natuurlijk de rum!

Met onder andere deze ingredienten is het voor mij puur genieten!

Na een goede reis aangekomen in Curacao. Gezien er in Curacao niet echt hostels zijn, heb ik daar in een hotel geslapen.

Het was erg fijn om een goed bed te hebben. Ook kon ik daardoor wat beter in het nieuwe tijdsritme komen.

In Curacao genoten van de geweldige caribische zee en een dagtour geboekt om het eiland te verkennen en de echte Bleu Curacao te proeven!

Vervolgens ben ik naar Aruba gevlogen, waar ik Kati ontmoette op het vliegveld.

Kati was mijn host in Aruba, ik sliep op haar bank. Kati heb ik leren kennen via couchsurfing, en netwerk op internet.

Kati is divemaster, waardoor zij me kon leren duiken.

De dagen waren voornamelijk gevuld met: vroeg opstaan, hard werken, duiken, studeren voor mijn PADI (duikbrefet) en het kijken van een zeer lange instructiefilm.

Het duiken is prachtig in Aruba, onder andere een shipwreck gezien en over het dak van een vliegtuig gelopen :)

Verder kon Kati me ook wat van het eiland laten zien en hebben we vaak wat biertjes gedronken met haar vrienden, erg gezellig!

Vanuit Aruba naar Medellin (Colombia) gevlogen: de stad van de eeuwige lente.

Een prachtige stad waar de zon heel vaak schijnt en het af en toe regent waar je bang van wordt.

Door dit klimaat is het straatbeeld geweldig, nog nooit zoveel groen in een stad gezien!

Het hostel waar ik verblijf is geweldig! Direct verschillende mensen leren kennen waarmee ik wat leuke dagtripjes heb beleefd.

Zo heb ik de historie van Pablo Escobar leren kennen, en heb ik een kopje koffie gedronken met zijn broer Roberto, welke na 12 jaar zitten weer vrij is.

Ook heb ik een stadje hier in de buurt bezocht, Santa Fe de Antioquia waar je het echte oude Colombia kan vinden. Prachtige gebouwen / kerken en inwoners die geen auto maar een paard gebruiken als vervoersmiddel!

In Santa Fe was het bij toeval carnaval, een parade kwam voorbij toen we een biertje aan het drinken waren op een terras. Vanuit Santa Fe ook nog een brug bezocht.

Daarnaast nog wezen paintballen met de FARC :p

Verder is Medellin de party place van Colombia en dat staat me wel aan!

Bij onze stamkroeg betalen we 12 euries voor een litertje rum, dus dat is niet verkeerd! Salsa en Merengue is zeer geliefd en erg goed dansbaar, zeker door de colombianen.

Ik wilde 2 nachten blijven in Medellin, maar ik ben bang dat dat er 6 gaan worden. Waarschijnlijk vertrek ik zondag samen met Amanda (die ook in dit hostel verblijft) richting de caribische zee in het noorden van Colombia.

In het noorden wil ik wat spaans studeren en misschien wat meer gaan duiken. Op dit moment kan ik slechts wat zinnetjes zeggen in het spaans (met 'te gusta bailar?' kom ik best ver ;).

Leuk dat je me volgt op mijn ‘reismee’!

Hasta luego!!

Reacties

Reacties

Hurmpie

Goed bezig brammel ;)
tjow tjow hurms

de beijers

Hoi bram leuk om weer met je mee te reizen het zijn weer mooie impressie foto's en zo te zien vermaak jij je weer prima. Nog veel reis plezier en tot het volgende verhaal

Gerben.

Ja schudden met die billen, en dat gaat wel na een litertje rum geloof ik!! Enjoy!!

Esther

Leuk verhaal!
Goed om te horen dat het goed met je gaat!

X

Roy

Haha geweldig om dit alles weer te lezen, heel veel plezier! En niks in je poepert of koffer laten duwen vanuit Colombia he :P

Djeen

Brammetje geniet ervan!!

Mabel

Zie ineens een reismee van je voorbij komen in mij mail wat nice! Je bent weer weggevlogen uit Hollanda dus! Nu de andere kant van de wereld eens bekijken?! Fijne tijd! Voor hoelang precies ga je reizen?
Greetz~!

jetty

ge-wel-dig!! je bent weer echt aan het genieten he, jealous :P brammeltje, you're worth it :D enjoy!!

Marit

Geen Carnaval zonder Bram! Heel toevallig allemaal!
Beleef ze! x

Sanne

Gaaf om dat allemaal te lezen zo, zal wel weer een enorme ervaring rijker zijn! Geniet!

Wilfried

Hey Bram,

Goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat je een leuke tijd hebt. Geniet er nog van en wellicht kunnen we met Fagro daar nog leuke omdachten doen!

Have fun

groet
Wilfried

Wilfried

Hey Bram,

Leuke update! goed verhaal wat je schrijft en ik zie op de foto's ook leuke resigenoten, top! geniet ervan

tot over een maandje of zo hé!

groet
Wilfried

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!