Bram-Down-Under.reismee.nl

@ Christchurch (New Zealand)

Heej heej, daar ben ik weer!

En.. heeft iedereen de carnaval overleeft?!

Ik hier in ieder geval gelukkig wel :p

Het noordelijke eiland had ik snel verlaten, aangezien het weer te slecht was voor verschillende activiteiten. Hopelijk is het weer wat beter als ik over een tijdje weer terug ben op het noordelijke eiland!

Mijn eerste stop op het zuidelijke eiland was Nelson, vanuit daar heb ik een dagtrip geboekt naar Abel Tasman. Een national park in het noordelijkste puntje van het zuidereiland. Een boottocht langs de prachtig mooie stranden en daarna een flinke wandeling langs de kustlijn.

De volgende stop was Greymouth, hier hebben we een bezoekje gebracht aan de plaatselijke brouwer, die overigens onderdeel is van Heiniken. Daar de nodige biersoorten geproefd en daarna de kroeg in waar een bbq op ons stond te wachten.

Hier in Nieuw Zeeland zie je trouwens bijna meer Nederlands bier dan locaal bier!

De volgende stop langs de westkust was Frans Jozef, hier is een glacier te vinden. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat heb ik deze glacier beklommen, wat een superervaring was!

Hoe hoger we de glacier op klommen, hoe mooier de vormen en kleuren van het ijs werden en hoe lastiger het werd om je er door heen te werken!

Na Frans Jozef ben ik verder gereisd naar Queenstown, de adrenaline capital of the world!

Hier moest ik dus wel weer iets mee gaan maken na mn skydive en bungy jump en dat is me zeker gelukt! De Canyon Swing is een 109 metershoge swing, waar je eerst een freefall maakt en daarna met 150 km p/u over de rivier swingt! Echt weer een scary ervaring maar zeker de moeite waard!!

Vervolgens ben ik naar Dunedin gereisd. Waar ik de Cadbury chocolade fabriek heb bezocht! Wel leuk om een kinderdroom uit te laten komen, zeker omdat ze veel items van de film 'Sjaakie in de chocolade fabriek' hadden nagemaakt!! Ik mocht er helaas geen foto's van maken :(

Na Dunedin ben ik naar Christchurch gereisd waar ik tijdens een tussenstop 10 minuten heb staan staren naar allerlei nederlandse lekkernijen die ik alweer bijna 6 maanden niet heb gezien!

Van mn zeer gevulde backpackers portemonnee (was dat maar waar) toch maar wat speculaasjes gekocht :)

Nu hier in Christchurch weer wat oude bekenden tegengekomen, dus dat is wel weer gezellig!

Ik heb eindelijk de uitslag van de quiz bepaald... hij is te vinden als reactie op het verhaal 'Bram in Australie Quiz'. De prijzen zijn onderweg ;)

Bye bye!

Reacties

Reacties

lenny

hey brammetje!
klinkt allemaal weer zeer de moeite waard!
carnaval was ook weer helemaal super dit jaar! maar ben blij als jij er volgend jaar weer bij bent!
veel plezier en GENIET!
Xx

Hurm

Ey dude, k heb t weer overleefd, de foto's volgen nog,
en de roddels ook ;) hahahha
moet nouw eer beginne emt klusse in em neiuwe huissiej...

jij nog veel pelzier in lord of the rings land, en leuk dei swing ding dta je deed, k ken dat toevallig ook, is wel echt gaaf ben ej net superman!!! hahaha

see ya tjwo tjwo xx Hurm

Gijs

carnaval was weer heerlijk

Marit

Weinig Carnaval voor mij, wat ik als een zeer goed iets heb ervaren. Hoewel ik wel een dag in Eindhoven heb staan barren, dus toch iets mee gekregen.... Hoewel, mijn auto ook nog in de prak gereden zaterdag dus dat ging weer lekker! Fijn dat je het weer zo naar je zin hebt ouwe snaak! xx

Daaaaan

Meneeeer brammel!!

Echt super jou verhalen,, carnaval was leuk, volgende keer ben je er gewoon weer bij :D
is al bijna 553 dagen ofzo (H)
tot bijna mijnheeer !!!!!

Sanne

Wauw, echt... wat een mooie foto's!!! Zoiets zie je ook echt alleen op national geographic en discovery!!! Echt super gaaf man!! Carnaval zeker overleeft, heb 'wat fotootjes op mijn hyves staan! Geniet ervan man, echt super!! Nog een paar weekjes en dan zit het er weer op!! Kuss

jetty slettty

hey brammel,
heb je mail ontvangen ja +'
k heb de carnaval overleefd, erg tof geweest...k vertel je alles zo snel mogelijk in mn mail!
echt leuk om al je verhalen en foto´s te zien...still jealous ;)
mail je sne!!
luf ya kus jet

Pa jan

Ha die Bram...
heb je al gehoord dat aanstaande zaterdag 7 maart uitgeroepen is tot nationale feestdag van Nieuw-
Zeeland ?? Alle vlaggen gaan dan wapperen ook de
rood-wit-blauwe met oranje wimpel.
GEFELICITEERD alvast en maak er 'n mooi feestje van feestelijke groeten, je pa

Joep en Wil

Wat een prachtige landschappen laat je ons zien.
het zal wel echt genieten zijn daar aan de andere kant van de wereld. En natuurlijk al vast gefeliciteerd met je verjaardag morgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!