Bram-Down-Under.reismee.nl

@ Melbourne

Hee allemaal!!

Na oud en nieuw ben ik nog een tijdje in Sydney gebleven om een baan te vinden en een vaste woonplaats voor mn laatste weken in Australië.

In Sydney was dat heel erg lastig, dus besloot ik verder te reizen naar Melbourne.

In Sydney vele mensen tegengekomen die ik tijdens mn travels langs de oostkust heb leren kennen.

Daarnaast heb ik ook veel afscheid van mensen moeten nemen aangezien ze naar huis gingen of een in een andere richting gingen reizen. Elke dag dus weer reden voor een (afscheids)feestje!!

Mijn eigen afscheidsfeestje in Sydney was meer dan geslaagd. De halve binnenstad was omgebouwd voor een free festival, waar The Cat Empire optrad (mijn favo band uit aussie) en vele goede DJ's de nacht afsloten!

Tien minuten nadat ik in Melbourne was gearriveerd had ik mijn eerste sollicitatiegesprek al gefixt, daarna nog 3 gesprekken meer.. gekozen voor de leukste baan waar ik afgelopen week training heb gehad en maandag zal starten.

Ik werk als salesperson voor een bedrijf dat groene stroom verkoopt, mijn taak is om mensen lastig te vallen aan hun deur en ze te overtuigen dat ze door mij geld gaan besparen in de toekomst!

Ik ben benieuwd of ik er een beetje goed in zal zijn, zoja betekend dat een erg royaal inkomen voor een backpacker!

Ook heb ik onderdak gevonden, ik woon nu in een huis in een suburb. Het is een uurtje reizen naar de stad en naar mn werk, maar dan heb ik wel zeer goedkope accommodatie en een heel huis voor mezelf alleen!! (in de andere kamers zitten nog geen mensen)

Dus heb nu een beetje een ander leven dan het hostel-leven, waar je vaak met 6 of meer mensen op 1 kamer slaapt. Op dit moment vind ik het wel relaxed om een beetje een vaste plek voor mezelf heb. Vanaf medio februari ben ik namelijk weer volop aan het reizen.

Al ga ik in mijn eerste werkweek direct op roadtrip, om wat meer geld te verdienen en wat nieuwe mensen te leren kennen, waar ik erg veel zin in heb!

Tot zover weer.. uit het prachtige Australië!

Bye Bye!

Reacties

Reacties

mark dorussen

nice man een lekker huisje voor jezelf en een baantje waar je lekker aan verdient;)
en gewoon even een dik afscheidsfeestje voor jou hoe relax is dat:)
laat die mense maar is wete hoe stoer groene stroom is:D
good luck;)
spreek je;)

mama jet

dat gaat zeker lukken, die groene stroom verkopen.
Heb je nu even een heel ander leventje, ook leuk.
Succes met alles en geniet van deze uitdaging.
Groetjes Jet.

pa Jan

hey kerel
wat een mooie uitdaging om die Aussies helemaal GROEN te maken..... kun je jouw verkoopkwaliteiten
tonen... zit in jouw wijnakkersgenen....
af en toe 'n voetje tussen de deur mag ook wel maar met jouw kwaliteiten is dat niet nodig....
Je hebt een mooi huisje geregeld daar...dat zal jou bij je terugzijn hier ook wel lukken !!
Werkse maar geniet vooral van alles wat je nog meemaakt GROETEN

Sanne

Het is groen en 't zit vast............??? Haha, wordt jij nou ook zo'n irritante verkoper, haha! Nee, als jij bij mij voor de deur stond, zou ik je zeker binnen laten ;) Nog maar 3 maandjes.. Geniet er van en haal alles eruit wat erin zit!!! Kuss Sanne

Pa Jan

Gehoord hier op het nieuws :
De titelverdediger van het Australian Open in Melbourne heeft opgegeven wegens hitte (35 graden )
En jij met je baan ? Afzien en Zweten ?

drufi

hey bram, hoe gaat met jou nu? alles goed hier. just wanted to let you know about a good place to eat in melbourne city - the HARE KRISNA cafe on swanston street (between collins and elizabeth streets)

also i met een duitser heet "igor" (a.k.a I.Q)" and he makes hip hop beats and raps. we did a song about backpacking australia called "we ride" and "lets start a revolution" is also finished. als je wilt te luisteren kijk op www.reverbnation.com/drufi
ik wensen jou een veilig and blij reis in australie, veel sucess en ik zie jou straks! drew "drufi" finlay

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!