Bram-Down-Under.reismee.nl

Having the time of my life!

Na Airlie Beach ben ik samen met Tiiu naar Rainbow Beach gereisd.

Daar hebben we 2 dagen gesurft.

De golven waren niet optimaal, maar Tiiu kon me wel een beginners lesje geven aangezien zij al wat vaker heeft gesurft in dr leven.

Erg leuk om te doen.. en erg intensief ook!

Daarna zijn we naar Fraiser Island gegaan.

Een groep van 22 personen in 2 jeeps, 18 dames en 4 heren, dus dat was wel gezellig!

In mijn Jeep zaten slechts 3 mensen boven de 21 die de jeep dus mochten besturen.. dat betekende veel km's voor mij.. echt superleuk om met zo'n grote jeep over het strand te crossen!!

Het strand is zeg maar de high-way (+ landingsbaan) op het eiland en dan heb je nog landwegen om naar verschillende bezienswaardigheden te gaan.

Het Lake in het midden van het eiland was voor mij wel t hoogtepunt, ik zou wel kunnen wonen als t mogelijk was!

Terug op het vaste land heb ik sinterklaas gevierd.. pepernoten hadden we niet, maar bier voldeed opzich ook best goed. Zelfs was de sint naar Aussie gekomen om mijn schoen te vullen met een zakje waspoeder en gedichtje :)

De volgende stop was Moorichidorne (of zoiets), daar 2 dagen gesurft.. erg goede surf daar!

Daarna een klein weekje in Brisbane verbleven, de eerste grote stad die ik niet voorbij vloog tijdens mn travels! Daar een aantal zaken kunnen regelen en een leuk kerstcadeautje voor mezelf gekocht (mini laptopje, erg relax tijdens het reizen moet ik zeggen!!).

In Brisbane ook nog een cursusje salsa dansen gehad van mn persoonlijke lerares, al heb ik nog wel wat meer lessen nodig ben ik bang :s

Daarna naar Surfers Paradise, het Las Vegas van aussie.. Daar een autootje gehuurd en voor t eerst in mn leven een echte waterval bewonderd!

Owja ik was hier alweer een tijdje alleen aan t reizen, nja 'alleen'.. in elk hostel of elke plaats kom je wel weer bekenden tegen.. dus dan ga je daar mee op pad.

Met mn autootje naar t zuiden gereden (Byron bay), waar ik Charles zou ontmoeten.. we konden beide geen accommodatie vinden, dus dan maar slapen in de auto..

Gellukig heb ik maar 1 slapeloze nacht naast snurkende Charles in de auto gelegen, voor de rest wat gratis accommodatie geregeld bij bekenden!

Vanuit Byron Bay nog een dagtrip gedaan naar het hippie plaatsje Nimbin, wat weer een geslaagde dag was!

Na Byron bay weer een stukje terug naar het noorden gereden (Surfers Paradise) hier heb ik wat gratis accommodatie kunnen regelen, wat mn budget wel kan gebruiken op het moment!!

Voor de rest heb ik mn kerst en oud en nieuw accomodatie gelukkig kunnen boeken in Sydney. Daar is zo'n beetje iedereen die ik heb leren kennen rond de feestdagen, dat moet dus wel gezellig worden!

Ook heb ik een vliegticket naar Nieuw Zeeland geboekt! Daar ben ik van 10 februari tot 12 maart, dan anderhalf weekje in en rond Brisbane (Australie) en heb mn vlucht naar Thailand vervroegd naar 24 maart om daar wat langer te kunnen rondreizen!

Ik kom nog alltijd op 18 april terug naar NL!

Bali stond ook op mn planning, maar de tijd en mn geld laat dat helaas niet toe.. maargoed heb ik iig nog een reden om hier terug te komen ;)

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op mn site!! Verder een hele fijne kerst gewenst en een wonderfull 2009!!

Doe je ding, doe je dansje en grijp in 2009 je kansje, zou ik zeggen ;)

Reacties

Reacties

Frans Beijer

Hallo Bram

Geweldig wat je daar allemaal meemaakt.
Gewoonweg SUPER. Geniet er met volle teugen van!!
En we zien je dan wel weer in april een keer met Gijs bij ons binnen waaien.

Prettige Kerstdagen en een Knallend en Gezond 2009
gewenst

Ook namens Nel en de rest van de familie.

marleen

Droom, droom van jou reis! VEt hoor!
He kun jij je nummer nog ff naar mijn mailen, doe ik je een keertje een smsje sturen!

Dikke kus!

Anouk

Jij ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar en tot volgend jaar;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!