Bram-Down-Under.reismee.nl

Update

Hee allemaal!

Hier even een kort berichtje vanuit nog altijd het zonnige Airlie Beach.

Drie weken geleden hebben Drew en ik Marine leren kennen op het festival waar we waren.. een aantal dagen later kwamen we haar tegen in Airlie Beach.

Sinds die tijd hebben we gezeldschap van onze gezellige Franse Mademoiselle!

Na een traditionele ontgroening met behulp van 'The Ring of Fire', hebben we eerst weekje gerelaxed.

Een dagje naar Prosepine River, waar we ongestoord hebben gezwommen en ge-bushwalked. Een keertje op stap geweest en de jacuzzi vaak bezocht.

Daarnaast zijn we een dagje naar Dingo Beach geweest, Bianca en Andrew traden hier namelijk op. Dingo Beach is echt een prachtig strand, dus hebben we ons daar goed vermaakt! Ook zijn we naar Bowen gegaan, hier mooie stranden bezocht en rotspartijen beklommen.
Na een weekje relaxen zijn we alledrie gestart met werk. We werken nu twee weken op de Organic Lemon Myrtle Farm. Dat betekend dagelijks om 5 uur je bed uit, 's ochtend aan de slag met brushcutters (ook wel whippy snippers genoemd). Dit zijn die apparaten die gemeentewerkers vaak gebruiken voor het wieden van groot onkruid (als ze geen pauze hebben dan he). Oftewel dat irritante geluid waar ik thuis vaak door wordt gewekt op mn vrije dag..

's Middags vaak onkruid wieden met de hand en werken in het fabriekje. De lemon myrtle blaadjes worden gedroogd en versnipperd en vaak als thee verkocht. Dus altijd een heerlijke geur op t werk (op de benzinelucht van de whipper snippers na)! Na het werk altijd even opfrissen bij Conway paradise (een paar kilometer van de farm vandaan).

Nu nog een weekje goed geld verdienen (we krijgen echt super goed betaald voor Australische begrippen) en daarna dan eindelijk richting het noorden.

Ik heb begrepen dat t bij jullie al erg herfstachtig is en de vakantie (voor de studenten) al is begonnen/afgelopen?! Damn.. gaat echt snel!!

Tijd is hier ook een kostbaar bezit als ik kijk naar wat ik allemaal nog wil doen hierzo.. maargoed geld is ook een vereiste natuurlijk!

Jullie veel plezier met alles tussen de vallende blaadjes!!

Bye bye!

ps: thanks voor jullie reacties op mn verhalen, echt leuk! Niet altijd even duidelijk van wie ze afkomstig zijn voor mij, dubbele namen enzo (en namen als Hee bram?!)